2014. március 13., csütörtök

Fizika (A világegyetem szerkezete és fejlődése)

A csillagos ég, a világegyetem, a Tejút, a naprendszer már ősidők óta foglalkoztatja az emberiséget. Az ősember leginkább félelemmel tekintett az égre, hiszen onnan sokszor érkezett számára nemkívánatos természeti esemény. Ami világosan kiderül a természettudomány történetírásából az az, hogy a csillagászat, a világegyetem kémlelése szinte egyidős az emberrel. Ma már korszerű eszközökkel kémlelhetjük a világegyetemet, és abban a távoli múltat. Ennek eredményeként sokkal többet tudunk mint régen, de ez az ismeret még mindig eltörpül amellett az információhalmaz mellett, amit a világegyetem tartogat a kutatók számára. Ebben a bejegyzésben a világegyetemtől haladunk a naprendszerünk felé, továbbá megismerkedünk néhány hasznos csillagászati információval is.
A világegyetem szerkezete és fejlődése

Nincsenek megjegyzések: